söndag, mars 30



Konsumenttest:
Låt inte pengarna gå upp i rök













Vi har hört om rökare i krysset, men Djurgården har också en rökare på vänsterbacken.
Tyske Jan Tauer kombinerar gärna fotboll med en cigarett – men inte vilket märke som helst.
– Level är budgetcigg för budgetlirare. För mig gäller lyx, säger han.

Om du ska röka, rök dyrt.
I Spelargångens omfattande konsumenttest av cigaretter finns ett tydligt mönster: ju exklusivare desto bättre. 
Testpanelen, som bestod av Jan Tauer, valde i blindtestet ut Marlboro Classics som mest rökvärd, följd av John Silver.
Lågprismärket Glenn föll däremot inte Djurgårdaren i smaken.
– Jag vill ha mina cigg som jag vill ha mina kvinnor: långsmala, vita, sofistikerade och bra på snabbt rock'n'roll-sex, säger Tauer.


Testade:
Marlboro Classics
+++++
– Fylligt, smakrikt, elegant. Mmm.

John Silver
++++
– Smakar av min barndom. Nostalgicigarett.

Camel (utan filter):
++++
– Starka, men uppiggande.

Glenn:
+++
– Lite träig, men fullt godkänd.

Level:
++
– Vedervärdiga. Skulle alla cigg smaka så här kunde man lika gärna sluta. Eller i alla fall inte röka lika ofta.

Inga kommentarer: