fredag, maj 14

Alvbåge missar matchen mot Trelleborg

Här får Örebro ett chockbesked:
Målvakten John Alvbåge har drabbats av en mystisk åkomma och väntas missa måndagens match mot Trelleborg.
– Jag vill helst inte prata om det, säger han.

Landslagsmålvakten John Alvbåge kommer sannolikt inte delta i måndagsmatchen mot jumbon Trelleborg sedan han råkat ut för vad naprapaten Urban Juneholm kallar en "neslig olycka".
– Sluta gräva i saken. Jag missar en match för att jag får svårt att spela i det här tillståndet, säger Alvbåge.

Det här tillståndet?
– Jag säger inget mer.

Men vad är det för fel?

– Men kan du sluta fråga så idiotiskt? Har jag rest i en tidsmaskin tillbaka till Gestapotyskland? Får man plötsligt inte råka limma fast händerna i armhålorna utan att nån näsvis journalistpraktikant kommer och snokar???

Okej. Lycka till i nästa match mot IFK Göteborg.
– Tack. Jag är laddad.

Inga kommentarer: