tisdag, maj 25

"Hade golfturnering – före matchen"

Det spanska TV-programmet Salva-Me påstår att Pablo Piñones-Arce arrangerade en golfturnering på natten före och efter 2-3-förlusten mot Kalmar FF i allsvenskans tolfte omgång.
Flera av Pablo Piñones-Arces lagkamrater i Brommapojkarna ska enligt TV-kanalen ha närvarat. 28-åringen stämmer nu TV-stationen Telecinco som sände programmet.
– Jag har instruerat mina advokater att använda alla lagliga medel för att återställa sanningen och försäkra att de som är ansvariga för det här straffas, skriver Pablo Piñones-Arce i ett uttalande enligt Sky Sports.

Enligt TV-kanalen ska Pablo Piñones-Arce ha spelat golf med flera lagkamrater närvarande. Den första rundan ska ha pågått till klockan fem, samma dag som matchen. Pablo Piñones-Arce är rasande över anklagelserna och skriver i ett uttalande att allt är taget ur luften.
– Jag förnekar alla anklagelser. De är helt falska och missvisande och det finns inte en uns av sanning i dem. Med en match dagen efter är det fullständigt självklart att jag vilade på fredagen och på lördagen var jag allt annat än golfsugen, skriver Pablo Piñones-Arce.

Inga kommentarer: